Kvällsaktiviteter tisdag kväll

Eftersom det var första dagen på tech-ed (om man räknar bort pre-conf) så serverades det välkomstdrink i utställningsdelen och självkart gick Mingis och jag dit eftersom det vankades gratis dricka och den smålänska dängan ”Gratis Är Gott” gäller ju fortfarande😉 Vi kom dit och tog oss ett par öl och gick en liten runda och då träffar vi på Markus Olsson, d.v.s. mannen som utvecklade SR Tablå projektet och som också har hållt en utbildning i VB.NET för oss i utvecklingsgruppen. Vi hade ett trevligt samtal som bl.a. gick in på frågan om varför SR Tablå-projektet lades ner. Det serverades i princip ingen mat och både Magnus och jag kände att vi skulle behöva något i magen om vi skulle klarar av att dricka mer så vi började röra oss därifrån. Innan vi gick passade vi på att besöka experterna vid sql-server båset och prata om replikeringsutbildning och hade ett väldigt intressant samtal med en av deras experter där. Det visade sig att det fanns en kurs i replikering men de kör den väldigt sällan eftersom det inte är någon efterfrågan på den. De föreslog istället att vi skulle köra en utbildning SR som var anpassad efter hur vår miljö såg ut och efter hur vi använde replikering hos oss. Det lät väldigt intressant så han fick min e-post adress så vi kan fortsätta diskussionen i ett lite mer icke-rusigt tillstånd😉

När vi gick därifrån så bestämde vi oss för att hoppa av en tunnelbanestation innan där vi brukar gå av och äta någonstans på vägen tillbaka till hotellet. Vi gick en liten runda och efter en liten stund hittade vi ett ställe som såg trevligt ut så vi gick in. De frågade först om vi hade beställt bord, vilket vi inte hade gjort och såg sedan jättebesvärade ut när vi sa att vi inte hade gjort det. Efter lite om och men så visade de oss till ett bord och vi fick menyerna att läsa. Vi tittade och pratade lite om vad vi skulle äta och dricka och jag fråga Magnus vad Carpaccio var men han visste inte. Jag frågade därför servitören och han sa något om tunna skivor, vilket jag tyckte lät gott så jag tog svärdfisk-carpaccio och Magnus tog biff-carpaccio. När vi fick in rätterna så kom Magnus på vad det var för något, d.v.s. väldigt tunna råa skivor av någon råvara och min svärdfisk syntes inte ens så det såg ut som en tom tallrik med lite nötter och russin på. Vi tänkte oj, vad har vi gjort, hur sjutton ska vi bli mätta på det här, men, men det är bara att tugga i sig😉 så vi tackade och började äta. Båda rätterna smakade väldigt gott, men som sagt, man skulle vilja ha haft 3 ggr så mycket så vi tog in macademia-glass och njöt! Vi gick i alla fall därifrån ca 250 kr fattigare och inte mätta så nu sitter jag på hotellrummet och äter lite frukt.

En rolig sak som hände mig idag var att jag träffade en gammal klasskamrat ifrån min högskoletid i Sundsvall vid namn Magnus Pettersson, det var riktigt roligt att prata med honom

Henrik och MarkusHenrik och Microsofts SQL TeamMagnus MummaHenrikSuddigt

2 svar to “Kvällsaktiviteter tisdag kväll”

  1. Johan Says:

    Det vore helt klart intressant att höra hur det eviga SR-tablå-projektet mynnade ut till slut😉

    För övrigt är det ite småkomiskt att Magnus har exakt samma ”kamera”-min på samtliga bilder som ni publicerat, hehe😀

  2. teched06 Says:

    Jag vet det där med Mange, det är konstigt, så fort man tar fram kameran så får han en speciell min i ansiktet som inte går att ändra, även om man killar honom, slår honom eller vad som helst så är den exakt likadan ända tills kameran är nedstoppad.

    /Henrik

Kommentera

