Microsoft-Sverige fest

Vimmelbild 1Vimmelbild 2Vimmelbild 2Vimmelbild 4Tjejerna

Så, då var det äntligen dags för årets Svensk-fest anordnad av den svenska delen av Microsoft. Vi fick ta oss dit själva med hjälp av tunnelbana medans andra länder som t.ex. UK, Irland o.s.v. fick åka buss ända från konferansanläggningen. Vi kom sedan fram till att detta kanske är priset för att vi i Sverige är världsledande inom fildelningstekniken😉.

Det var en trevlig restaurang vi var på och det serverades helt ok mat, inte så mycket, mer åt tapas-hållet och jag själv föredrar oftast en rejäl måltid istället för många små. Efter denna tillställning så tog vi sällskap med några andra i en taxi (Micke du kan vara lugnt, denna resa kommer vi inte debitera ;-)) in till centrum och började promenera runt i alla smågränder. Alla har sagt till oss att det är jättefarligt att gå runt bland mörka gränder i Barcelona och att man kommer bli rånad direkt, men hur ska man då hitta de trevliga pubbarna med enbart spanjorer?

Vi tog en vätskepaus i ett hål i väggen, d.v.s. en liten lokal spansk pub och det var trevligt, sedan fortsatte vi vidare och hamnade på en ganska lugnt pub i närheten av vårt hotell. Vi hade ett mycket trevligt samtal med de andra och efter det så delade vi på oss, Magnus fortsatte med ett par killar till andra pubbar och jag stannade kvar en liten stund med några för att sedan bege mig till hotellet. Det är alltså precis som i Sverige, farfar-Henrik går hem tidigt och sover medans ungdoms-Magnus fortsätter😉.

Det kommer lite bilder under torsdagen. God natt!

3 svar to “Microsoft-Sverige fest”

  1. Micke Says:

    Jag vill se bilder från Magnus efterfest!!! Hade du kepsen på?

  2. teched06 Says:

    Ungdoms magnus är redan här, var är henrik?? *lol*

  3. teched06 Says:

    Ok är det på den nivån det ska ligga, aja, visst kom jag till stället lite senare än dig, men jag åt dushade, åt frukost och åkte tunnelbana, vad gjorde du, du gick upp satte dig i en taxi och åkte hit.
    Jag är alltså mer ekonomisk och duktigare än dig för jag åt bara frukost för 10 euro och vad kostade din taxi, va, 7 euro bara, skit då är jag inte mest ekonomisk……..
    Farfar-Henrik!

Kommentera

